Minden más

2012 divatmúzsája: Lana Del Rey

2012. 02. 19.

Azért született, hogy meghaljon, legalábbis első lemezének címadó dala szerint – ám mindeközben a 2012-es év divatvilágában egyre nagyobb nyomot hagy. Lana Del Rey divat-diadalútja a világ legnagyobb címlapjától az általa ihletett Mulberry-táskáig tart - és még közel sincs a vég!

2012 divatmúzsája: Lana Del Rey

Azért született, hogy meghaljon, legalábbis első lemezének címadó dala szerint – ám mindeközben a 2012-es év divatvilágában egyre nagyobb nyomot hagy. Lana Del Rey néhány hónap alatt minden tervező hőn dédelgetett vágyálma lett, divat-diadalútja pedig a  a világ legnagyobb divatlapjától az általa ihletett Mulberry-táskáig tart - és még közel sincs a vég!

Amióta Christopher Kane a vörös hajú szépség első slágerét választotta meg 2012-es tavasz-nyári divatbemutatójának zenéjeként, azóta Lana Del Rey a divatvilág kedvenc (bár kissé ellentmondásos) múzsájának számít. Nagyszerűen ötvözi az haute couture különböző csodaruháit saját hétköznapi stílusával: egyik nap Antonio Berardi és Prabal Gurung ruháiban pompázik, rögtön utána viszont sportruhában, vagy jobb esetben high-street eleganciában villog az utcákon – kedvenc ruhadarabjai állítólag a magasszárú tornacipők és a baseball-dzsekik. Színpadon persze ennél sokkal kifinomultabb stílusa van, ám bármilyen ruhában jelenik meg, mindenki általában a szokásos arany fülbevalóira, a fogékszerére és a manikűrjére figyel inkább, mint szokatlan jólfésültségére.

Nevezték már „Nancy Sinatra gengszter változatának” is, ám csak a színpadon tűnik gonosznak – a való életben inkább kislányos, mint nőies. A divattervezők mégis behódoltak neki, olyannyira, hogy a nagyhírű amerikai MET-bálra is napjaink egyik legnépszerűbb tervezőjének, Joseph Altuzarrának a karján libbent be. Kettejük kerítőnője minden bizonnyal a Vogue volt, melynek tervezési versenyét nem sokkal azelőtt Altuzarra nyerte meg, Lana pedig a brit kiadás márciusi lapszámának címoldalán díszeleg egy bájos Louis Vuitton-ruhakölteményben. A sötét hangú énekesnőnek – akit Nancy Sinatrán kívül egy vékonyabb Adele-ként is szoktak aposztrofálni a zenei sajtóban – ez a felkérés koronázhatta összes eddigi címlapfotózását (már ami a divatot illeti), pedig eddigi rezüméje sem volt éppen szegényes: a Q és a Billboard magazinoktól egészen a T: The New York Times Style Magazine és a Lovecat zenei lapszámáig mindenhol láthattuk már kacérkodni a kamerával.

Mert Lana azt nagyon jól csinálja. Legyen szó videóról (a korábban említett és fentebb látható Born to Die-tól egészen a legelső Video Games-ig), fotózásról vagy fellépésről, a bevonzó esztétikummal sosincsenek gondok. Ugyanez sajnos nem mondható el a múzsa zenei és színpadi teljesítményéről, melyet a száraz szemű zenei kritikusok eléggé földe tiportak az elmúlt hetekben – bemutatkozó lemezéről olyasmit írtak, hogy „egy átkozott kuszaság”, egyik élő fellépése után pedig rejtélyes módon törölték nemsokára induló turnéjának első néhány állomását. Mindezek ellenére a lemez azóta is a slágerlisták csúcsán trónol, ugyanazzal a hűvös eleganciával, amelyet Lana zenéje is áraszt magából. Végtére is kit érdekel, hogy a kritikusok mit gondolnak? Rajongói imádják, ahogyan a divatvilág legnagyobbjai is. Egy múzsának pedig minden megengedhető...

 

Fotó: elle.com

Szöveg: Almássy Noémi

Szólj hozzá! - Eddig 0 hozzászólás érkezett