Arcok

Selena Gomez nem filmsztár

2012. 08. 06.

Selena Gomez nem filmsztár. Legalábbis még nem. 19 évesen televíziós jelenség: a Disney csatornán futó sorozata, a Varázslók a Waverly helyből (a cím magyar fordításához utólag is gratulálunk...), aminek most a negyedik, utolsó évadját is befejezték, a 14 év alattiak körében a legnépszerűbb tévéműsor lett, és az USÁ-n kívül 168 országban, 32 nyelven vetítik.

Selena Gomez nem filmsztár

Selena Gomez popsztár. Együttese, a Selena Gomez and the Scene három aranylemezzel büszkélkedhet, melyek közül a legutolsó, a When the Sun Goes Down, tartalmazta a duplaplatina slágert, a Love You Like a Love Song-ot. Selena Gomez divatmogul: a Dream Out Loud, a tinipiacra szánt erős színekben pompázó, eklektikus darabok második éve tarolnak a nagyáruházakban Amerikában. Májusban kiadták az első, nevével fémjelzett parfümöt is. Ráadásul Justin Bieberrel randizik, aki a legsikeresebb pop idol Michael Jackson óta. Ketten együtt ők a popipar Brangelinája.

Szerepelt mozifilmben is. A Csajok Monte Carlóban dupla szerepet kínált neki, ő volt a feltörekvő texasi lány és a gazdag brit örökösnő is. De lehet-e ezt filmes karriernek hívni? Jobb, ha nem tesszük, tekintve a sok gyerekszínészt és meddő próbálkozásaikat a húszas éveikben. Na meg Lindsay Lohant.

„Megkeresnek tinifilm-szerepekkel, de ezen már túl vagyok – mondja Gomez. – Nem csináltam megamilliárddolláros Transformers-filmet, de ez nem is célom.” Ő más utat választott. Most Floridában forgat Harmony Korine-nal, aki az AIDS-es tinidrámát, a Kids-et írta. Új filmjében, a Spring Breakersben Selena egy istenfélő katolikus lányt játszik, akit a tavaszi szünetben lánypajtásaival együtt elrabol egy drogdíler, a félelmetes James Franco előadásában. „Harmonyval egész biztos nem olyasmin dolgozik az ember, amit a filmstúdió kezében tart, vagy ami feltétlenül eladható – állítja Selena. – A tévéműsoromat és a zenémet a rajongóimnak csinálom. Ez viszont olyasmi, amit magamért teszek.”

Hátat fordítani a bebetonozott rajongótábornak  egy kis független filmes kalandozásért – kockázatos húzás, amit eddig igazából talán csak Ryan Gosling vitt tökélyre, aki nagyot ugrott a Disney-s és Fox Kids-es kezdetektől a pénztermelő szívtipró státuszig, de közben azért meg-megállt egy-egy kemény dráma erejéig.

Gomez azt állítja, igenis van beleszólása, hogy a sztárgyár hogyan működjön körülötte. „Akkor kezdtem zenélni, amikor úgy éreztem, kész vagyok rá. Utána jött a ruhakollekció, és én találtam meg azt, akivel együtt akartam dolgozni. Istenem, micsoda ötletekkel jöttek! Hogy nyomjuk ki az arcomat egy pólóra… Hát én nem erre vágytam.” A részleteket azért sokszor a menedzsmentjére hagyja, amelyben édesanyja és nevelőapja is benne van. „Nem tudom kezelni az üzleti ellentéteket – de simán konfrontálódom, ha valaki személyemben sért meg. Azt mondják, igazi latina vagyok!”

Nem elég, hogy Justin Bieber és a rajongók, de még a divatvilág is odavan érte. Számtalan best-dressed listán jelent már meg Giorgio Armani, Emilio Pucci, Reem Acra, Dolce and Gabbana ruhában – az utóbbi páros tervezte meg a húszas évek stílusában mindkettejük ruháját Bieberrel, amikor először jelentek meg együtt a nyilvánosság előtt, a Vanity Fair tavalyi Oscar-partiján. Azért Selena elmondja, hogy még mindig a Zarából és a H&M-ből öltözik a legszívesebben.

Ami a jövőt illeti, úgy tűnik, a független filmes vonal folytatódik. Selena most Bulgáriába utazik, ahol egy, a Drive-hoz hasonlítható autóversenyes filmet forgat majd Ethan Hawke oldalán. „Egyre érettebb leszek, és akár jó döntéseket hozok, akár nem, mindenképp érdekes lesz – és félelmetes.”  Nagyon úgy tűnik, hogy Selena Gomez számára a két szó szinonima. Ami érdekes, az ijesztő, és fordítva. És vajon nem ez a sikerének titka? Amellett, hogy ösztönösen bájos, ugyanakkor szexis is, kiskamaszok millióinak tudja eladni magát, de a felnőttek sem rohannak a falnak tőle. Ott van benne ez a különös vonás: a bátorsággal övezett, mindent felülíró kíváncsiság.

Szólj hozzá! - Eddig 0 hozzászólás érkezett