Arcok

Kisfeketétől alsógatyáig - A Beckham-házaspár

2012. 03. 19.

Már többször is felröppent annak a híre, hogy szétmennek, mégis mindig együttmaradtak. Talán azért is, mert a házasságon túl összeköti őket egy sokkal elemibb tulajdonság: mindketten közszemlére termettek, akárhogy tagadják. Victoria és David Beckham mára nemcsak a sztárvilágban, hanem a divatban is márkanév lettek.

Kisfeketétől alsógatyáig - A Beckham-házaspár

Már többször is felröppent annak a híre, hogy szétmennek, mégis mindig együttmaradtak. Talán azért is, mert a házasságon túl összeköti őket egy sokkal elemibb tulajdonság: mindketten közszemlére termettek, akárhogy tagadják. Victoria és David Beckham mára nemcsak a sztárvilágban, hanem a divatban is márkanév lettek.

A még mindig sármosan rosszfiús David Beckham néhány hete bemutatta első alsónemű-kollekcióját Londonban (az ott készült interjút elolvashatjuk az Elle magazin márciusi számában!), és ha az angol sztárfocista már idáig eljutott, hogy karrierjét jégeralsóval egészíti ki, érdemes visszatekinteni kicsit a pályáján, hogy meglássuk: mi az, amitől mindenki Beckhamet akarja! Persze, Victoriáról ugyanezt elmondhatnánk, sőt – az egykori fűszerlány mára díjnyertes divattervezővé lett, nem is beszélve arról, hogy tavaly szülte meg első lánygyermeküket is, Harper Sevent, amitől a világ végképp a keblére szorította. (Kivéve amikor épp azzal gyanúsították, nem tartja kezében eleget a csecsemőt – később kiderült, ez azért volt, mert Victoria egy kisebb sérvet szenvedett szülés közben.) De mégis hogyan lett a Beckham-névből igazi brand?

David esete talán az egyértelműbb képlet – Angliában amúgy is nagy hagyománya van a sztárfocistáknak, így nem csoda, hogy színrelépésekor és sorozatos góljai miatt a britek felfigyeltek a kidolgozott testű Aranygolyócskákra (ahogyan később elnevezték). Ám mindezzel együtt Beckham volt talán az első olyan élsportoló, aki felfedezte a marketing-tevékenység értékét: rájött arra, hogy a nevének értéke van, és készségesen kölcsönözte ki magát különböző nagycégeknek (csak hogy néhányat említsünk: Adidas, Gilette, IBM és természetesen a Pepsi). Miután kissé „amerikanizálódott”, azaz átköltözött családjával Los Angelesbe, már annyit ért a hírneve, hogy saját termékeket is alkotott – először parfümöt adott ki, majd a már említett alsóneműket.

Felesége, Victoria útja már valamivel kiszámíthatatlanabb volt: a Spice Girls pop-szupercsapat legtehetségtelenebb énekesnője már házassága előtt is híres volt kifinomult öltözködési stílusáról (ami az ottani nevéből is látszott: „Posh Spice”, azaz Flancos Spice). Ám miután 1996-ban megismerkedett Daviddel, majd 3 év múlva összeházasodtak, Victoria élete sokkal inkább a státuszról kezdett szólni, mint popkarrierjéről: fiainak születése közben folyamatosan közszemle előtt volt, és nagy gondot fordított arra, hogy kapcsolatokat szerezzen a sztárvilágban. Ez csak fokozódott akkor, amikor Los Angelesbe költöztek családjukkal David átigazolása miatt, azóta legjobb barátaik közé tartoznak Tom Cruise és Katie Holmes, a Smith-házaspár és Kate Beckinsale is. Az elmúlt években viszont Victoria életében a divatszeretet előlépett hobbiból foglalkozássá, egészen addig, míg saját kollekciójával fel nem lépett a nemzetközi színtéren, amivel azóta is folyamatosan kapja a kritikai elismerést.

A házaspár életében a kulcsszó, ahogyan láthatjuk, a „brand”, azaz a márkanév. Az elsők között jöttek rá arra, hogy a publikum éhezi a jelenlétüket, és hogy ez az érdeklődési körüknek sem esik nehezére – márkát csináltak önmagukból, és szerencséjükre jobban csinálták ezt, mint a mai sztárok és valóságshow-hősök, így fenn is maradtak az idő rostáján. Több mint egy évtizede vannak már reflektorfényben, és még mindig tudnak újat mutatni – legyen szó Angliáról vagy Los Angelesről, gyerekekről vagy sztárstátuszról, kisfeketéről vagy alsógatyáról. Kívánjuk, hogy ez maradjon is így; hova is lennénk Aranygolyócskák és Flancoska nélkül?

Fotók: elleuk.com

Szöveg: Almássy Noémi

Szólj hozzá! - Eddig 0 hozzászólás érkezett